Tlak v pnevmatikah

tlak_v_pnevmatikah

Ali ste vedeli, da lahko 20% manjši tlak od predpisanega, skrajša življenjsko dobo pnevmatike do 30%? To pa ni edini razlog zakaj je potrebno redno pregledovati tlak in ga usklajevati z določenimi predpisi.

Pravilen tlak pnevmatik ni pogojen z vrsto in dimenzijo, temveč z obremenitvijo in hitrostjo vozila. Podatki o ustreznosti tlaka se nahajajo v podatkih proizvajalca vozila, lahko na notranji strani voznikovih vrat, na pokrovu za gorivo ali, na primer, pod pokrovom motorja.

Vrednosti, ki jih navaja proizvajalec je potrebno upoštevati. Tlak se preverja, ko so pnevmatike hladne, saj se v času vožnje s temperaturo povečuje. V primeru dodatne obremenitve vozila, vleke prikolice in podobno, je ponovno potrebno prilagoditi tlak.  

V primerih, ko je v avtomobilu maksimalno število potnikov in poln prtljažnik stvari, je priporočljivo povečati tlak v pnevmatikah za 0,3 bara. Enako se priporoča pri vožnji z večjo hitrostjo (nad 120km/h), ki traja več kot eno uro, saj se pnevmatike obrabljajo dvakrat hitreje kot pri nižji hitrosti (70-80km/h). Glede na to, da se pnevmatike tekom delovanja segrevajo, tudi pritisk v njih raste, zato se priporoča uravnavanje tlaka do največ 2,75 bara.

Vzdrževanje pravilnega tlaka omogoča počasnejšo obrabo pnevmatik in pozitivno vpliva na življenjsko dobo. Pnevmatike z manjšim tlakom od predpisanega povzročajo večji kotalni upor, kar vodi v večjo porabo goriva.

Ravno iz teh razlogov imajo modernejši in sodobnejši avtomobili tovarniško vgrajene sisteme za kontrolo tlaka v pnevmatikah. V kolikor ga vaš avtomobil nima, je možna vgradnja, v primeru da je to predraga rešitev pa obstajajo tudi veliko enostavnejši sistem s senzorji na ventilih, ki zaznavajo padec v tlaku.  

Ročno preverjanje je ravno tako učinkovito, priporoča pa se vsaj enkrat na dva tedna, v poletnih mesecih pa, zaradi višjih temperatur, tudi večkrat.