Poskakovanje traktorja

traktor_poskakovanje

Poskakovanje se lahko pojavi tako na traktorjih s štirikolesnim pogonom kot na tistih s sprednjim pogonom, in sicer med vleko tovora. Prične se lahko kot manjše vibriranje ali neenakomerno gibanje traktorja in se lahko stopnjuje do točke neudobja voznika in celo poškodbe tovora. Ta problem je posledica upogiba bočnice pnevmatike in udarca nazaj. Pokaže se v nekontroliranem poskakovanju traktorja, kar ni dobro ne za voznika ne za sam traktor. Poskakovanje se lahko zameša s poskakovanjem povzročeno, zaradi slabega cestišča – ta se pokaže le pri visokih hitrostih ali ko traktor ne vleče nobene teže.

Eden največjih vzrokov za poskakovanje na žalost ni v domeni kmeta – tip zemlje. Poskakovanje se je pokazalo najbolj pogosto na suhih tleh, kjer je težje imeti oprijem kot na vlažnih. Na srečo, pa so vsi ostali dejavniki poskakovanja naslovljeni na obvladljive dejavnike, kot so teža traktorja, porazdelitev teže in tlak v pnevmatikah, radialna ali diagonalna konstrukcijain pa število pnevmatik in dimenzije.

Nepravilna kombinacija vseh teh faktorjev lahko vodi ne samo v poskakovanje traktorja temveč tudi v večjo zbitost zemljišča, večji kotalni upor in hitrejšo obrabo pnevmatik.

Teža traktorja

Za določitev pravilnega razmerja med težo traktorja in njegovimi konjskimi močmi, je najbolje za nasvet povprašati proizvajalca traktorja, saj se priporočila med njimi razlikujejo in temeljijo na tipu traktorja in povprečni hitrosti. Če se ugotovi, da je teža traktorja prenizka, je potrebno dodati balast in uravnotežiti razmerje.

Porazdelitev teže

Porazdelitev teže med sprednjimi in zadnjimi osmi je še pomembnejša od same teže traktorja. Brez tega je traktor veliko bolj dovzeten za poskakovanje in zibanje. Pravilno razmerje je odvisno ali gre za traktor s štirikolesnim ali sprednjim pogonom.

Za traktorje s sprednjim pogonom velja splošno pravilo, da je 30-35% celotne teže traktorja na sprednji osi in 65-70% na zadnji. Za štirikolesni pogon velja pravilo 51-55% celotne teže na sprednji osi in 45-49% na zadnji.

Priporočila se lahko razlikujejo med proizvajalci, zato se je pametno posvetovati z njimi. Vsekakor pa morajo lastniki traktorjev upoštevati dejstvo, da dodajanje teže na osi poveča tudi samo težo traktorja.

Tlak v pnevmatikah

Tlak igra veliko vlogo pri poskakovanju traktorja. Splošno pravilo je, da bolj kot je toga pnevmatika, bolj je dovzetna za poskakovanje. Torej je za optimalno delovanje priporočljivo prilagoditi tlak na najnižji možen za statične obremenitve, kot je priporočeno s strani proizvajalca.

Tudi velikost pnevmatike vpliva na poskakovanje, preprosti zato ker velikost narekuje polnilni tlak. Večja kot je pnevmatika, večji je njen volumen s tem pa lahko prenaša tovor pri nižjem tlaku kot manjše pnevmatike.

Nižji kot je tlak, manj toga je pnevmatika in s tem manj dovzetna za poskakovanje. Za optimalno delovanje je priporočljivo izbrati čim večjo dovoljeno dimenzijo.  

Če ste sledili vsem napotkom zgoraj, traktor pa še vedno poskakuje je potreben posvet s proizvajalcem.

traktor_poskakovanje